søndag den 16. september 2012

Witch - cookies

Forleden fandt jeg jeg denne opskrift på cookies. Opskriften er fra en W.I.T.C.H kalender, jeg havde, da jeg gik i 7. eller 8. klasse.
Da jeg første gang lavede disse cookies med min veninde, havde vi ikke tænkt over at der skulle store mængder af alle ingredienserne. Det fandt vi først ud, af da de skulle bages, så derfor fik vi en helt masse cookies.

Da jeg lavede cookiesene denne gang fandt jeg ud af at opskriften også manglede æg.
Jeg har kortet opskriften ned. Denne mængde, hvilket er en 1/4 af den originale, giver 2 bradepander fulde af cookies.


Ingredienser:
187 g smør
250 g mel
83 g flormelis
2 æg
1/4 spsk kakao

Bland smør, mel og formelis.
Ælt æggene i.
Del dejen i to.
I den ene del blandes kakaoen i.
Rul hver af de to deje ud mellem et stykke bagepapir til pølser.
Pres de to pølser sammen.
Læg dejen tildækket i køleskabet i en time.
Skær pølsen ud i skiver på 5 mm.
Læg dem på en beklædt bradepande og tryk dem flade.
Bag kagerne i en forvarmet ovn ved 200 grader i 12 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar