fredag den 21. september 2012

Vanille cupcakes

I starten af august lavede jeg hjemmelavet vanilleekstakt, og nu er det blevet klar til brug. Jeg har derfor besluttede mig for at den bedste måde at afprøve vanilleekstrakten på er ved at lave vanille cupcakes.

Denne opskrift er fra The Hummingbrid Bakery, som jeg har fundet på flere blogs. Dette er der en grund til for den er virkelig god. Jeg har dog tilføjet lidt ekstra vanilleekstrakt.

Dej:
6,5 dl mel
225 g smør
2,5 dl sukker
2 tsk bagepulver
4 æg
2,3 dl mælk
3 tsk vanilleekstrakt

Frosting:
225g smør
Ca. en pakke flormelis
1,2 dl mælk
2 tsk vanilleekstrakt

Bland mel og bagepulver.
Bland mælk og vanilleekstrakt.
Bland sukker og smør luftigt.
Tilsæt æggende et ad gangen.
Tilsæt 1/3 af melet og bland sammen.
Tilsæt 1/3 af mælken og forsæt sådan indtil mælken og melet er brugt op.
Kom dejen i muffinforme.
Bag i en forvarmet ovn ved 180 grader i 20 min.
 
Pisk smør, halvdelen af flormelisen, mælk og vanilleekstrakt sammen.
Tilsæt resten af flormelisen lidt ad gangen indtil cremen har en tyk konsistens.
Det er ikke sikkeret at alt flormelisen bliver brugt.
 
Smør frostingen på cupcakesene.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar