tirsdag den 7. august 2012

Sunde mini cheescakes

Det her er to cheesecake opskrifter jeg har slåget sammen. Den ene var en opskrift på New York cheesecake muffin og den anden var en vægt vogter opskrift på cheesecake.
Min portion gav 5 muffin, sikkert så man ikke spiser alt formange af dem.
Jeg kom til at komme 1g formeget sødemiddel i kagen, hvilket resulteret i at de var uspiselige. Det må jeg bare huske til næste gang, jegbruger sødemiddel.


Bund:
15g knækbrød
15g mandler
15g smør (helt med lav fedtprocent)
15g flydende sødemiddel (Pas på med ikke at få mere end 15g sødemiddel i for ellers er kagerne uspiselige)

Fyld:
150g neutral flødeost
25g flydende sødemiddel
1/2 tsk vanilleessens
1 æg

Jordbær

Kom alle ingredienserne til bunden i en foodprocessor eller minihakker,
til det er helt fint.
Tryk massen ud i muffinform beklædt med papir.
Rør alle ingredienserne til fyldet sammen.
Hæld det oven på knækbrødmassen.
Bag i en forvarmet ovn ved 150 grader i 18-22 min, eller til de er faste i det.
Sæt i køleskabet i et par timer eller natten over.
Hvis man vil kan man forsigtigt tage papirformen af.
Jo længer chessecaken køler af jo lættere er det.
Server med blendet jordbær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar