lørdag den 18. august 2012

Regnbue kager - glutenfri

Meningen med kagerne var at hver farve skulle have hvert sit lag, men sådan blev det ikke. Kagen ligner i stedet en farvet marmor kage.






Ingredienser:
50g smør
3 æg
2 dl sukker
2 dl kartoffelmel
1 1/2 tsk bagepulver
1 spsk vanillesukker
Farve

Smelt smørret og lad det køle af.
Pis æg og sukker hvidt og luftigt.
Bland mel, bagepulver og vanillesukker i.

Fordel dejen i 4 skåle og farv hver del sin farve.
Kom en lille smule af hver dej i muffin forme.
Bag i en forvarmet ovn ved 175 grader i 20 min.

Det er ikke til at se, at jeg lage farverne i rækkefølgen: gul, rød, blå og grøn for oven.
 Da kagen kom ud af ovnen mindet den mest om Play-Doh, der var blandet sammen.


2 kommentarer:

  1. Hej, ville hører hvor mange kager der ca. bliver ude af dejen ? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik 13 kager, men de var også hævede meget ud over formen, de Elvis muffins jeg har lavet er ud fra samme grund opskrift og der fik jeg 31.

      Slet