lørdag den 6. oktober 2012

Vanille cupcakes med cookie dough frosting

Jeg fandt inspirationen til cupcake på en amerikansk kage blog, og syntes det lød interessant, og at dette var noget jeg måtte prøve.

Det er ikke en speciel cookie opskrift, der egner sig som frosting, alle cookie/småkage opskrifter kan bruges, man skal bare undlade æg og bagepulver/natron. Hvis dejen ikke hænger ordenligt sammen kan man bruge lidt vand.
Jeg kom chokolade stykker i min cookie dough, hvilket resulteret i at dejen ikke kunne komme igennem en tyl, så jeg blev nød til at smøre frostingen på.

 
Ingredienser:
175 g smeltet smør
200 g sukker
2 tsk vanillesukker
3 æg
350 g mel
1/2 tsk salt
1,5 tsk bagepulver
1,5 dl mælk

Frosting:
1/2 dl smør
1/2 dl farin
1 dl mel
1/2 tsk salt
1 tsk vanillesukker
4-6 tsk vand

Pisk smør, sukker og vanillesukker sammen.
Pis æggende i et ad gangen.
Bland mel, bagepulver og salt.
Rør skiftevis melblandingen og mælken i.
Fordel dejen i muffinforme.
Bag cupcakenes i en forvarmet oven ved 200 grader i 20-25 min.
I mens kagerne afkøles laves frostingen.

Bland alle ingredienserne til frostingen sammen.
Kom cookie doughen på en sprøjtepose og dekorer cupcakene. 

Den dej der var i overskud lavede jeg om til cookies.

 Jeg kunne ikke helt bestemme mig for hvilket billede der skulle værre hoved billede, så jeg har sat det andet billede ind her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar