fredag den 19. oktober 2012

Rugbrøds pizzasnegle

Jeg ville lave nogle fiberrige frokost boller med fyld, så jeg tænkte at man vel bare kunne bruge en portion rugbrødsdej som basis for pizzasnegle.

Jeg fandt opskriften på rugbrødsbollerne i oktober udgaven af BoligLiv. Jeg har ændret lidt på den.

Jeg fik 46 rugbrøds pizzasnegle af portionen.


Ingredienser:
6 dl vand
50 g gær
2 spsk honning
2 æbler
20 g Fiber Husk + 1 dl vand (dette kan undlades)
1 spsk salt
250 g kerne (jeg brugte solsikkekerner)
300 g rugmel (jeg brugte groft rugmel)
250 g hvedemel
250 g fuldkorns hvedemel

Fyld:
300 g cocktail pølser skåret i små stykker
Oregano
200 g ost
110 g ttomatpuré
6 store gulerødder, revet 


Opløs gæren i lunken vand.
Riv æblerne.
Kom Fiber Husk, revet æble, honning, kerner og salt i.
Bland de 3 mel typer sammen.
Ælt melet i lidt ad gangen.
Lad dejen hæve i 2 timer.
Del dejen i 3 portioner.
Rul hver dej klump ud på et mel drysset bord.
Smør et lag tomatpuréen på dejen.
Kom resten af fyldet oven på.
Rul dejen sammen.
Skær rullen ud i skiver på 2 cm.
Læg dem på en bageplade og lad dem hæve i 30 min.
Bag pizzasneglene i en forvarmet oven på 200 grader i 20 min.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar