søndag den 7. oktober 2012

Schwarzwalder cupcake

Det var min Foodie Penpal for september, der gav mig inspirationen til at bage Schwarzwdealder kage. Min Foodie Penpal havde sendt mig to varianter af kirsebær likør, og skrev at man kunne bruger dem i kager som fx. Schwarzwalder kage. Jeg blev virkelig interesseret i at bage en Schwarzwalder kage, og gik i gang med at google kagen, men ingen af de opskrifter jeg fandt var ens, og jeg var ikke tilfreds med nogle af dem. Det var først, da jeg fandt bloggen cupcake projekt, at jeg fandt den kage, jeg ville lave. 

 
Jeg havde disse kager med hen til min moster for at se min mors nye hunde hvalp. Kagerne er virkelig gode og svampede. Det der gør dem gode er saften fra kirsebærrene og kirsebærlikøren.
 


Ingredienser:
113 g smør
300 g sukker
2 æg
1 tsk vanilleekstrakt
1 spsk stærk kaffe
213 g mel
85 g kakao
1,5 tsk bagepulver
1 tsk salt
2 dl mælk
Dessert kirsebær
Kirsebærlikør

Flødeskum:
4 dl fløde
3 spsk kirsebær likør

Pisk smør og sukker luftigt.
Pisk æg og vanilleekstrakt og kaffe i.
Sigt lidt af melet, kakaoen, bagepulveret og salten i dejen.
Kom lid af mælken i.
Bliv ved med det til alt melblandingen og mælken er brugt.
Kom dejen i muffinforme.
Bag cupcaken i en forvarmet ovn ved 175 grader i 20 min.
Lige når cupcakerne er kommet ud af ovnen, prikkes der huller i cupcaken, og der hældes 1 tsk krisebær likør på hver cucake.
Skær et hul i midten af cupcaken og kom et par kirsebær i.
 
Pisk fløden stiv og tilsæt krisebær likøren og pisk igen.
Kom flødeskummen i en sprøjtepose og dekorer cupcakene.


 
 
Min mors hund Bellis.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar