fredag den 19. oktober 2012

Krydret majsboller

Disse boller blev ikke som det var meningen. For det første var det meningen at de skulle værre lavet på rismel og ikke majsmel, men jeg så først at der stod majsmel på posen da jeg havde åbnede den og tænkte at jeg vel lige så godt kunne prøve med majmelet, for det andet havdet jeg ikke kardemomme så jeg valgte at komme muskat og nelliker i, i stedt for, men der kom for meget nelliker i.

Jeg fik 7 store boller af opskriften.


Ingredienser:1/2 l mælk
25 g gær
1 spsk + 1 tsk Fiber Husk
620 g majsmel
100 g maizena
70 g sukker
1/2 tsk stødt muskat
1/2 tsk stødt nelliker
1/2 tsk koriander
80 g smør
1 dl olie.

Opløs gæren i lunken mælk.
Bland Fiber Husk i.
Ælt majsmel, marizena, kryderrier og smør i.
Ælt olien i lidt ad gangen.
Dejen skal værer sammen hængende.
Dejen vil være lidt mere porøs end dej lavet af hvede.
Stil dejen til hævning i 30 min.
Smør olie på dine hænder og form dejen til boller.
Læg dem på en bageplade og lad dem hæve i 45 min.
Bag dem i en forvarmet oven ved 250 grader i 12-15 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar