søndag den 28. oktober 2012

Slik fra Kandisbaronen

For noget tid siden købte jeg to geniale kogebøger, eller det vil sige, at det nok kun er Harry Potter fans, som syntes, at de er det. Jeg havde købt The Unofficial Harry Potter Cookbook og The Unoffician Harry Potter Sweet Shoppe Kit af Dinah Bucholz.

Jeg fandt kogebøgerne, da jeg ledte efter en opskrift på Ingefærøl. Sidste sommer var jeg i Univeral Studios i Orland, og i The Wizarding Wold of Harry Potter solgt de Ingefærøl. Jeg fik det ikke smagt, og da jeg kom hjem, ærgrede det mig, så derfor besluttede jeg mig for at lede efter en opskrift på nettet, og fandt disse bøger.





Den første opskrift jeg afprøvede var sukker mus. Som fødselsdags gave til min gode veninde Christina (som er Harry Potter fan) lavede jeg noget af Harry Potter slikket.  

Det slik jeg gav hende var:
Fyldte chokolade med kærlighedseleksir
Chokolade frøer
Jelly beans
Kakao fra Harry Potter  

Her er nogle billeder fra Kandisbaronen i Universal Studios Orlando.

25 kommentarer:

  1. Hej Alice,

    jeg spottede lige din blog på Matbloggscentralen. Fin blog i øvrigt :o)

    Præcist HVOR fandt du disse skønne bøger? Jeg er DYBT fascineret og meget misundelig :o) Jeg kiggede lige umiddelbart blot lige på Amazon.co.uk, og kunne se at de kostede en formue - så nu bliver jeg lidt nysgerrig, for dem vil jeg også gerne eje :o)

    SvarSlet
  2. Hej Camilla
    Jeg tror jeg købte dem gennem saxo, men jeg er ikke helt sikker.
    Bøgerne er virkelig gode har hovedsageligt kun lavet slikken fra dem, men mad opskrifterne ser også gode ud.

    SvarSlet
  3. Er de på engelsk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bøgerne er på engelsk. Med google er det let at omregne de engelske måleenheder til danske, jeg skriver dem ind i opskriften så jeg ikke altid skal slå det op.

      Slet
  4. Er der opskrift på græskar juice? Og hvad er der ellers opskrifter på

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og butterbeer. I sweetshop bogen er der alle muglige slik og is opskrifter og i den and er der opskrifter som enten har været med i bøgerne eller brittiske opskrifter som kunne have været med som fx kager, tærter, hovedretter, desserer og slik.

      Slet
  5. Og hvad er det der i posen ved siden af hjerterne? Og hvad er der i glasset

    SvarSlet
    Svar
    1. I posen er der choholader med kærlighedseleksir, i glasset er der ingredienteserne til kakaoen og i de høje spidse pakker er der hjemmelavet jelly beans i.

      Slet
  6. Kan du ikke lave flere opskrifter fra den og lig dem ind

    SvarSlet
  7. Hvor har du købt tingene ved siden af den store bog? Og hvor har du købt den lille bog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener at have købt bøgerne gennem saxo og de små ting hørte med til den lille bog det er et sæt med kogebog, chokolade form pinde til at lave chokolade koste og indpakning.

      Slet
  8. Sjovt man kan kun få den ene nu

    SvarSlet
  9. Kan du ikke lave flere opskrifter fra den og lig dem ind

    SvarSlet
  10. Købte du også "the unofficial harry potter sweet shoppe kit" gennem saxo eller hvad?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Det er en rigtig fin blog det her :), men er du sikker på at du købte 'the unofficial harry potter sweet shoppe kit' gennem Saxo? For de sælger jo kun bøger...
      Undskyld at jeg først skriver nu - et par år efter alle andre:)
      Magiske hilsner

      Slet
    2. Sweet shoppe kittet indeholder en kogebog, jeg tror, det er derfor at Saxo har det

      Slet
  11. tror du at du kan finde flere seje ting som man kan printe ud fra Harry potter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem jeg har har jeg fundet ved at billede google Harry Potter.

      Slet
  12. Kan du lave en opskrift på græskar juice altså den fra harry potter?

    SvarSlet
  13. Hvilken en af bøgerne er der græskar juice i og hvilken af bøgerne syntes du er bedst

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener at der er en opskrift på græskajuice i dem begge. jeg syntes at cookbook er den der er bedst.

      Slet