onsdag den 17. oktober 2012

Ladyfingers

Da jeg lavede tiramisu cupcakes, lavede jeg mange af ingredienserne fra bunden selv ladyfingerne.
Jeg var overaskede over hvor lette de var at lave.

Jeg fandt opskriften på ladyfingerne på bloggen Cupcake Projekt. Det var også der jeg fik ideen til at lave tiramisu som cupcakes.

Jeg har inkluderet fremgangsmåden til både almindelige ladyfinger og til ladyfinger bunde.

Ingredienser:
4 æg delt i blommer og hvider.
2 tsk + 1,5 dl sukker
2 dl hvedemel
1/2 tsk bagepulver



Pisk æggehviderne stive.
Tilsæt 2 tsk sukker og pisk til æggehviderne er skinnende.
Pisk æggeblommerne med resten af sukkeret, til det er lyst og cremet.
Blad mel og bagepulver.
Vend halvdelen af æggehviderne i æggeblommerne.
Vend melet i æggeblommerne.
Vend resten af æggehviderne i æggeblommerne.
Kom dejen i en pose og klip et lille hul i det ene hjørne.
Sprøjt linjer af dejen på en beklædt bageblade.
Bag i en forvarmet oven ved 200 grader i 10 min.

For at lave dem til bunden for tiramisu cupcakes kommes dejen i muffinforme.
Muffinformene skal være fyldt lidt under halvt op.
De bage som almindelige ladyfingers.
 

2 kommentarer:

  1. Virkelig en go opskrift! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er mega god, mine børnebørn elsker ladyfingers!

      Slet