torsdag den 25. juli 2013

Ribs muffins

I søndags var jeg nede vedmin moster i Arden for at plukke ribs. Jeg lavede ribsgele og ribssaft og da jeg skulle igang med saften besluttede jeg at tage lidt ribs fra og prøve at lave dem til en kage. Dette blev så en ribs muffins.

Kagen er virkelig god da de syrlige ribs er en god kontrast til den søde kagedej. 

Jeg ville have haft pyntet muffinsene med glasur og krymmel, men jeg havde ikke mere flormelis.




Ingredienser:
85 g smør
100 g sukker
2 tsk vanilje sukker
2 æg
350 g hvedemel
1,5 tsk bagepulver
2,5 dl mælk
2,5 dl ribs


Pisk smør og sukker cremet.
Pisk æggene i et ad gangen.
Vend ribsene i en spsk mel.
Bland mel, vaniljesukker og bagepulver og rør det i dejen.
Rør ribsene i.
Kom dejen i muffinforme, formene skal fyldes 2/3 op.
Bag muffinsene i en 200 grader forvarmet oven i 35-40 min. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar