lørdag den 29. juni 2013

Let fødelsdagskage til en

Min stedmor holdt fødselsdag i går og jeg havde lavede en roulade til min far. Jeg syntes at siden det var hendes fødselsdag vi holdte skulle hun også have en kage så jeg lavede denne mikroovns kage til hende og frostede den med resterne af chokoladecremen fra rouladen.

Kagen har jeg lavede i et papkrus da jeg ville have det til at ligne en kæmpe cupcake, men frostingen faldt lidt sammen.



Ingredienser:
5 spsk mel
4 spsk sukker
1 spsk kakao
1 æg
3 spsk mælk
3 spsk olie

Evt. frosting og krymmel

Bland de tørre ingredienser sammen i et stort krus.
Bland æg, mælk og olie i.
Ingredienserne kan også blandes i en skål og derefter hældes i kruset.
Kom kruset i mikroovnen i 3 minutter ved fuld effekt.
Tiden kan variere alt efter mikroovn.
Afkøl kagen og pynt den med frosting og krymmel.
 
Til venstre er kagen inden frostingen faldt sammen og til højre er da frostingen er kollapsede. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar