søndag den 16. juni 2013

Pana cotta med jordbærpure

Jeg har lavede disse pana cottaer til min mors fødselsdag.
Det var meningen at de skulle kunne vendes ud af koppen, men det kunne jeg ikke. Jeg tror at chokoladen gør dem for tunge. Pana cottaen blev derfor serveret i de kopper de var lavet i og jordbær purren blev serveret ved siden af.

Denne opskrift er en blanding af en masse forskellige opskrifter på pana cotta.


Pana cotta:
1/2 l piskefløde
1 vaniljestang
6 spsk sukker
4 blade husblas
100 g hvid chokolade (kan undværes)

Jordbærpure:
500 g jordbær
3 spsk sukker
3 spsk vand

Varm langsomt fløden op med vaniljekorn, stang og sukker.
Lad det koge ved svag varme under låg i ca. 15 minutter.
Udblød husblasen i kold vand i 10 min.
Smelt chokoladen.
Tag fløden af varmen og tag vaniljestængerne op.
Knu husblasen for vand og kom den i fløden med chokoladen.
Rør til husblasen er smeltet.
Hæld pana cottaen på forme som er skyllede med kold vand.
Jeg brugte små kaffe kopper.
Stil formene i køleskabet i min 4 timer, til de er faste.
 
Kog langsom jordbær, sukker og vand op og lad det simre i 3 min.
Mos eller blend purren.
 
 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar