onsdag den 27. juni 2012

Mokkamuffins

Jeg blev lidt snydt af disse kager, i sær da jeg har lavet dem til min kaffe elskende mor. De hedder Mokkamuffins, men smager af mandelessens. Næste gang jeg laver dem vil jeg prøve at undlade mandelessensen.
Portionen giver ca. 16 muffins.



Ingredienser:
225g mel

1 spsk. bagepulver
2 spsk kakao
1/2 tsk salt
125g smeltet smør
150g sukker
1 æg
2,5dl mælk
1tsk mandelessens
2spsk stærk kaffe
1spsk pulver kaffe
50g chokolade stykker
25g rosiner

Forvarm ovnenen til 190 grader.
Sigt mel, bagepulver, kakao og salt i en stor skål.


I en anden skål røres smør og sukker cemet.
Rør ægget i.

Hæld mælk, mandelessens ogkaffe i.
Pulverkaffe, chokolade stykker og rosiner tilsættes.
Det hele røres forsigtigt sammen.




Den våde blanding hældes i den tørre og røres forsigtigt sammen.

Beklæd en muffinform.

Fordel dejen i muffinformen og bag i 20 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar