lørdag den 2. november 2013

Pastinak cupcakes

msn havde de et billede galleri med hvad man kan bruge rodfrugter til, og der faldt jeg over en pastinak kage med ostecreme. Jeg har så lave den om til en cupcake med cremefraich frosting.

Kagen er saftig selv efter et par dage.



Ingredienser:
350 g pastinak
5 æg
200 g sukker (jeg brugte flydende sødemiddel)
250 g hvedemel
2 tsk bagepulver
125 g olie
2 tsk muskat
2 tsk ingefær
2 spsk vaniljesukker

Topping:
3 dl cremefraiche
Vaniljesukker (jeg bruget ca 6 spsk)

Skæl pastinakkerne og riv den groft. Det er lettest at beholde toppen på så man kan holde fast i den så man er ved at nå enden, på den måde slipper man for at rive sine fingre.
Pisk æg, sukker, vanilje og olie.
Bland mel, bagepulver og kryderier.
Bland det hele sammen.
Kom dejen i muffinforme. Glat dem ud, de flyder ikke ud når de kommer i ovnen.
Bag muffinsene i en 175 grader varm oven i ca 30 minutter.
 
Smag cremefraichen til med vaniljesukker.
Når kagerne er afkølet kommes toppingen på.


1 kommentar:

  1. Hej :)
    Det ser rigtigt lækkert ud synes jeg - Især det med at kagen stadig er saftig efter et par dage.
    Pastinak er rigtig lækkert - Prøv evt. at lave en suppe af dem også synes jeg er super lækkert.

    SvarSlet