søndag den 15. september 2013

Pocky

Min veninde Christina holder fødselsdag i dag, så derfor har jeg lavet Pocky's til hende. 

Jeg har før lavet nogle fuldkorns Pocky's , hvor de fleste knækkede da jeg skulle overtrække dem med chokolade og de smagte heller ikke som de rigtige Pocky. De her har mere den rigtige smag, og dem der knækkede, var dem der var blevet tynde på midten.

Opskriften på disse Pocky fandt jeg på blogge cupcake project




Ingredienser:
½ dl kondenseret mælk
2 spsk vand
2 dl mel
½ tsk bagepulver
2 spsk smør
1/8 tsk kardemomme
1/8 tsk salt
½ dl smør
200 g chokolade

Rør kondenseret mælk og vand sammen.
Bland mel, bagepulver, sukker, kardemomme og salt.
Rør smørret i.
Rør mælkeblandingen i og ælt det samme, det skal være sammenhængende og lidt klistret. 
Sæt det i køleskabet i minimum 20 minutter.
Rul dejen ud i lange tynde pølser på et mel drysset bord.
Mine Pocky valgte jeg til at skulle være 16 cm.
Bag Pocky'erne i en 150 grader forvarmet oven i 20-25 minutter til de er lysebrune. Nogle af mine fik lidt mere end 30 minutter.
Afkøl Pocky'erne på en rist.
Smelt chokoladen over vandbad og smør chokolade på Pocky'erne i toppen skal der være et par cm uden chokolade, det er der man holder om Pocky'en når man spiser dem. 
Drys dem evt. med krymmel, eller brug hvid chokolade som farves eller tilsættes smag fx pebermynte     

1 kommentar: