mandag den 9. september 2013

Hotdog brød

Dette indlæg er uden billede da jeg var sikker på at jeg havde taget et billede af hotdog brødene, inden jeg spiste dem til aftensmad i går, men det havde jeg så alligevel ikke. Øv. Da min kæreste og jeg sad og spiste dem sad jeg og overvejet om jeg skulle tage et billede af dem med pølse, ketchup, remulade, sennep, løg og ristet løg, men det fik jeg ikke gjord.

Af denne opskrift fik jeg 4 hotdog brød.  



Ingredienser:
500 g mel, jeg brugte fint malet fuldkornshvedemel
50 g smør eller margarine
1/2 tsk. sukker
1 tsk. salt
30 g gær
2,5 dl mælk
20 g fiberhusk (kan undlades)


Opløs gæren i mælken. 
Smelt smørret og lad det køle af inden det kommes i mælken.
Kom saltog sukker i.
Ælt melet i.
Dejen skal være lidt klistret.
Lad dejen hæve i en halv til 1 time, under et fugtigt klæde. 
Form dejen til hotdog brød og lad dem hæve i yderligere en 1 time. 
Bag dem i en 200 grader forvarmet oven i 20-25 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar